lördag 10 april 2010

Livet

Något som jag verkligen tycker om är citat och ordspråk, det kan handla om vänskap, kärlek, kulturer, visdom ja allt om livet. Man lär sig mycket utav dom och jag känner mig alltid lite visare efter jag läst dom. Jag har valt ut några som jag hittat på internet som verkligen talade till mig.
- Det är inte många som vet hur bra de har det, men däremot hur bra andra har det.
Det är verkligen sant för det är lätt och bli hemmablind, livet är ju inte rättvist men tacksamhet är något som gör än både tryggare och lyckligare som person och det ger än en bra själv känsla för vi behöver aldrig gämföra oss med varann utan förstå att vi alla är unika, vilket är så underbart!
- Var inte rädd för motstånd, kom ihåg det är i motvind och inte medvind som gör att en drake stiger.
Hur vi väljer att hantera en svårighet gör oss antingen starkare eller svagare, vi måste välja Gud.
- Det doftar alltid av den hand som ger bort rosor.
Så vackert, jag vill att mina händer alltid ska dofta!
- Att existera är enkelt, att leva krävs det mod, dagligen.
Valentinos namn betyder modig och frimodig, jag vill leva mitt liv fullt ut!
- Det mesta är underverk men anses vardagligt då vi är vana.
Det är verkligen sant, Gud har skapat så många vackra och underbara saker som finns runt omkring oss dagligen, vi får aldrig glömma bort att njuta utav det!
- Den som lever med planer för framtiden håller sig ung.
Jag vill alltid drömma och hoppas, utan drömmar kommer vi ingenstans, då är det något som vi låtit dö på insidan.
- Allt kommer lägligt för den som kan vänta.
Tålamod är nog ett av de viktigaste ord vi måste förstå och lära oss!
- Avgörande är inte vilka anlag vi har, utan hur vi använder dom.
Vi behöver aldrig känna oss misslyckade, ingenting är omöjligt!
- Tala inte med mig om svårigheterna, tala med mig om möjligehterna.
Det är nog med svårigheter i den här världen, vi måste hoppas och se det positiva. Inte dömma varann, utan tro på förändring.
- Generositet har inget med tillgångar att göra.
Det spelar ingen roll hur våra liv ser ut, hur mycket pengar vi har eller hur omständigheter ser ut. Vi kan alltid ge, med våra ord, med kärlek, vänskap och vår tid.
- De verkligt stora människorna, får andra att känna sig stora.
Hur är vi egentligen? Jag fick lära mig att den människa med störst karisma är den som frågar andra om allt istället för att tala om sig själv, den personen går inte från en fest bortglömd. Sådan vill jag vara.
- Som du handlar i det lilla förväntas du handla i det stora.
Det lilla vi gör måste göras i excellens och trofasthet, då kommer vi få göra större saker, det är ett löfte från Gud.
- Det är skillnad på att skratta och känna verklig glädje.
Det finns så många tomma människor i den här världen som skrattar med munnen men gråter med ögonen, Gud känner våra tankar fjärran ifrån det är bara han som kan trösta och hela brustna hjärtan....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar