torsdag 13 maj 2010

Mitt liv här & nu...

Sitter fortfarande iklädd pjyamasen vid min systers matbord med Valentino i barnstolen bredvid. Morgonen är i fullgång som alltid, barnen tittar på film, te är påsatt och barnskrik hör man lite varstans. Sockerkakan som jag bakade i förrgår ligger framme och jag har faktiskt inte smakat på den än, jag tycker om att baka ibland, men då blir det bara sockerkaka. Idag är det regn, saknar solen otroligt mycket nu. Men jag har ju Valentino som ständigt lyser upp mina dagar, nu har han börjat säga "Mamma" så fort han blir ledsen eller han vill nått. Skaka på huvudet kan han också, så duktig! Mat har han verkligen inte svårt med, vill ha allt man själv stoppar i munnen. Mitt mål är att ge honom en lunch eller middag varje dag, sen lite gröt och välling. Ersättningen är inte så populär längre, förstår honom, men det får han ändå då och då. Ser fram emot och drömmer om när vi hittar vårt eget, men den här tiden kommer alltid ha en speciel plats i mitt hjärta. På dagarna är jag och Valentino mycket inne i stan, träffar vänner, fikar, myser, ja allt möjligt. Vi har även svart bälte i shopping! Det är ju så klart favorit sysselsättningen, i alla fall för mig. Jag har alltid mycket att göra, repar med bandet minst en gång i veckan, nu de senaste månaderna har det varit två, då tar Mikael hand om honom. I morron ska jag ska sminka på bröllop, både brud och tärna, även sjungit om det inte vore för den där dumma förkylningen som höllt i sig snart två veckor. Livet går på och jag ser fram emot sommaren...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar