lördag 19 december 2009

Julen är här!

Idag är det lördag, mysiga lilla lördag. Mikael ska vara pappa ledig två hela veckor framöver! Va mysigt vi ska ha tillsammans. Det är massor av snö ute, både på marken och i himlen, till och med här mitt i stan där det inte alls brukar synas. Va mysigt det är. Nu är det som det var när man var liten, har saknat det litegrann, vintern har alltid varit så sen de senaste åren tycker jag. Vi va ute en sväng här på Södermalm, hjälp va med folk det är. Alla ska köpa julklappar och mycket är utplockat i butikerna, själv köpte jag ett par stickade strumpor till Valentiono, ett linne och en svart mössa till hans nya overall, lite förstor men han växer ju så det knakar verkligen.
Mikael står och lagar våfflor till oss medan jag skriver och Lilla O som min syster Linn kallar honom ligger i sin jeans vagn och sover sött efter promenaden. Har tänt ljus i lägenheten trots att mörkret inte riktigt lagt sig än, men det är kallt tycker jag. Hos grannarna ser det lite grått och trist ut förutom ett fönster som satt upp rödrutiga gardiner, en guldstjärna och sprejat med lotsas snö i fönstret, ser ut som ett fönster från en liten stuga eller nått, mycket hemtrevligt. Börjar bli lite små hungrig nu, Micke är den som lagar mat mest här hemma, jag är varken duktig eller speciellt ambitiös när det kommer till det området, men det kompliterar jag med andra grejer. Vilket jag då är en obotlig perfektionist många gånger. Men nu ser jag verkligen fram emot det här jullovet, ska bli härligt att få va tillsammans med min stora familj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar