torsdag 24 september 2009

Sätta färg på dagen...

Takhusen på Södermlam ligger blanka av det duggande regnet, men himlen säger ingenting idag. Den är vit och stumm, som ett oskrivet blad. Jag får själv bestämma vilka färger jag vill sätta på denna torsdag eftermiddag, ibland kan det vara svårt. Men jag känner mig glad och tillfreds med mig själv den här dagen, jag ser ljuset i den långa tunneln som man ibland hamnar i. Vaknade på rätt sida idag, fick fortsatt föräldrakurs på BB tillsammans med andra föräldrar i olika f'ärger, former, humörer och karaktärer. Det är alltid lika intressant att träffa nya människor och alla de här ska ha Oktober barn. Idag fick jag chansen att testa den efterlängtade lustgasen, kände lite fjärlillar i magen innan, men det var inte så farligt. Blev lite glad, snurrig och kände för att lägga mig i den där sjukhusängen för att ta en liten lur, så blev det inte men det var intressant i alla fall. En god frukost får man alltid, med färskt bröd, grönsaker, kaffe eller te. Man är trött men med roliga, färgstarka människor omkring sig blir man alert och glad. Idag fick vi avsluta med avslappning, riktigt skönt, önskar man hade en säng eller varför inte en varm skön bubbelpol att lägga sig i sen, man vill bara vara, där man nu är. Bebisen verkade gilla det i alla fall, den vaknade till och började sparka, sen fick den lite hicka på slutet, sötnosen!
Jag och Micke skiljdes åt vid busssen, han drog iväg till jobbet medan jag sen fick ett ryck och klev in på Åhléns en stund och tittade. Hittade några små fina grejer som jag faktiskt köpte, sen gick jag hem och fortsatte "bygga bo" eller vad man nu brukar säga. Fast det har jag nog gjort sen....alltid! Älskar att pyssla och städa, kreativ pedant som man är.
"Love the moment, and the energy of that moment will spread beyond all boundaries."



1 kommentar:

  1. Hej Gumman!
    Vad kul att se dig här i bloggvärlden!
    När är det det vankas bäbis? Snart va?
    Kram

    SvaraRadera