lördag 26 september 2009

Lördag...

Sitter och äter på en vindruva medan jag tänker på vad jag kan skriva om den här långa dagen.
Har tänt ljus och myslampor i lägenheten, himlen är alldeles svart, men utanför fönstret hör man skoj och skratt, det verkar vara en bröllopfest neranför oss och barnen är glada.
Idag var det så där lagom kyligt i luften och varmt i solen, jag njuter verkligen av den årstiden!
Jag var jag på stan med några tjejer från min cellgrupp den här förmiddagen, vi hade bestämt en shoppingdag så här i början av hösten. De blev lite smått och gott och sen en hamburgare på Mcdonalds. Jag köpte några sista grejer till min lilla Mendosa som vi kallar bebisen, fråga mig inte varför. Det bara blev så, magen behövde ett namn! Har packat BB väskan ikväll med allt som man kan tyckas behöva ha med sig. Så nu kommer min älskling vara fin när den lämnar BB.
Igår var vi hos svärföräldrarna i Upsala för att fira deras födelsedagar, då hade lilla svärmor lagat både mat och bullar för oss att ha i frysen, underbart! Att laga mat är ju inte min favorit sysselsättning, eller jag kan faktiskt inte, eller det går inte helt enkelt.
Alla är spända och förväntansfulla inför den kommande veckan, stora syrran väntar ju sitt tredje nu på måndag. Mina föräldrar sitter nog på helspänn och har väll en eller tre fjärillar i magen, TVÅ barnbarn inom loppet av en vecka, i alla fall väldigt nära varann blir det. Det blir verkligen spännande!

"A joyful heart is the inevitable result of a heart burning with love."

1 kommentar:

  1. Vilken underbar svärmor! Kanonbra att ha hemma!
    Ojojoj ja, bvilken spänning för dem! När är du beräknad i veckan? Stor kram

    SvaraRadera