måndag 19 oktober 2009

Måndag...

Måndag, måndag, måndag. Jag tror de flesta alltid har den där måndags känslan i magen, oberoende på vad man ska göra den dagen, känslan finns bara där, det är måndag igen! Idag fick jag börja med att promenera en sväng till vårdcentralen, inte min favorit plats på denna jorden, men det gick bra! Mikael och Valentino följde med så de kändes kul. Resten av dagen har jag och min lilla gosse bara tagit det lungt och vilat medans vi väntat på att pappa ska komma från jobbet. Han har sovit på min mage länge, länge. Åh va mysig han är! Regnet har öst ner de senaste dagarna och löven har verkligen börjat skifta i alla hösten magnifika färger! Häromdagen tog jag och Valentino en skön höst promenad till BVC, va härligt det var. Han är en lång och smal liten kille, har växt 3 cm och väger nu 3.640! Allt går som det ska och barnmorske tanten är väldigt trevlig, har berömt hans vikt uppgång många gånger, kan inte låta bli att känna mig stolt.
Idag badade vi vår lilla älskling för första gången på riktigt, han gillar det verkligen! Vi torkade honom i hans nya handduk och satte på honom hans nytvättade pjamas, oj va nöjd han blev! Nu ligger han i sitt mjuka spetstäcke och sover i min famn...

1 kommentar: